Institutionsstyrelsen
institutionen för informatik
Informatik leds av en institutionsstyrelse. Styrelsen består av ordförande (prefekten), fyra lärarrepresentanter, en representant för administrativ personal samt två studeranderepresentanter. Ledamöterna finner du på våra medarbetarsidor här.
Institutionsstyrelsens uppgifter är att:
-
besluta om institutionens verksamhet och resursanvändning.
-
följa upp verksamheten vid institutionen, analysera resultaten och se till att resurserna används effektivt.
-
besluta i frågor som överlämnats till styrelsen.
Möten
Styrelsen sammanträder sex gånger per år.
Septembermötet fokuserar på strategi.
Oktobermötet fokuserar på ekonomi och budget.
Decembermötet fokuserar på forskning.
Februarimötet fokuserar på kvalitets- och utvecklingsarbete.
Marsmötet fokuserar på organisation, miljö och arbetsmiljö.
Majmötet fokuserar på utbildning.
Arbetsutskott
Följande arbetsutskott förbereder ärenden till styrelsen: